Ok, I was just starting to read our local magazine "seepra", I opened the front page and what I saw: an interview of Mark!
I just read it and I thought you others who haven't read it, would want to. So, I post it here in finnish first and then if someone kind person could translate it in english

I don't think my english is that good ^^
Here goes:
Quote:
Nallipyssyhaastattelu
Markon tukkaa ei saa sotkea
Marko
-Poets of the Fall -yhtye on perustettu vuonna 2002
-Yhtye muodostuu laulaja Markosta, kitaristi Ollista ja monitoimimies Captainista
-Yhtye nousi kuuluisuuteen, kun kappale Late Goodbye valittiin Max Payne 2 -tietokonepelin musiikiksi
-Yhtyeen ensimmäinen levy tuli ulos tammikuussa 2005
-Laulaja Marko asuu yksin Espoossa
-Marko on syntynyt 5. 12. 1970
-Koulutukseltaan hän on muun mueassa urheiluhieroja. Tällä hetkellä hän opiskelee akupunktiota
-Aiemmin hän on työskennellyt graafikkona, mainonnan suunnittelijana ja hierojana
-Poets of the Fall esiintyy Lappeenranta Festivaaleilla 16.7
(Ja sitten itse haastattelu)
Marko, Poets of the Fall -yhtyeen laulaja, miksi bändillänne on englanninkielinen nimi?
Marko: Tämä kielikysymys tulee ylipäätään minusta, koska olen kaksikielinen. Tuntuu luontevalta säveltää ja laulaa englanniksi.
Se selittää sen että kuulostat ulkomaalaiselta, kun laulat. Pelkäsin hetken että tässä taustalla on joku Milli Vanilli -tyyppinen viritys. Siis että kundit vaan aukoo suuta, kun joku muu laulaa.
Marko: Se olisikin siistiä! Vetäisi keikat aina playbackinä. Joo, en kyllä pystyisi menemään keikalle sillä tavalla.
Poets of the Fall myös kuulostaa hienommalta kuin Syksyn runoilijat. Se kuulostaa jotenkin liian... Tommy Tabermannilta?
Marko: Voi olla. Fall-sanaan liittyy myös muita konnotaatioita kuin syksy, kuten lankeaminen ja putoaminen.
Luetko muuten Tommya?
Marko: Olen lukenut joitakin juttuja, ja olen yllättäen pitänyt niistä. Luulin, että ne menevät yli hilseen, mutta ne ovat yllättävän oivaltavia.
Joissain lehtijutuissa nimesi on Marko ja joissain Mark. Riippuuko nimi siitä, tuleeko haastattelu Kehä Kolmosen ulkopuolelle vai mistä?
Marko: Ei, kun se riippuu tuleeko juttu Suomeen vai ulkomaille.
Eikö sitten olisi kannattanut ottaa ulkomaiseksi taiteilijanimeksi joku...
Marko: Nasty Suicide? Kyllä me siitäkin puhuimme, mutta se ei oikein istu tyyliimme. Ulkomaiset nimet ovat lähinnä sitä varten, koska suomea ymmärtämättömiä ihmisiä on aika paljon, nyt heidän ei tarvitse miettiä, onko se nimi markou vai mikä.
Et taida käyttää hiuslakkaa?
Marko: Hiuslakkaa? Minulla on itse asiassa vahaa.
Yhdessä biisiissänne sanotaan, että don't mess with my hair, joten ajattelin ehdottaa että kannattaisi käyttää rasvaista hiusvahaa. Pysyy kädet omalla puolella. Mutta joku onkin jo ehtinyt antaa vinkin.
Marko: Totta. Mess with my hair on enemmänkin kielikuva, että häviä mun päästä, mutta itse asiassa sain idean siihen kielikuvaan, kun olin parturissa.
Olen kuullut etta toinen vanhemmistasi on irlantilainen?
Marko: Niin on moni muukin, enkä ole jaksanut oikaista sitä. Tosiasia on, että äiti sekä isä ovat suomalaisia, mutta äiti asui aikanaan Englannissa vuosia, ja puhui minulle englantia, kun olin lapsi.
Ahaa, ehdinkin jo ihmetellä, että mikäs se sellainen irlantilainen on, joka ei juo.
Marko: Sitä saa kyllä kuulla paljon. Aluksi katsoivat kieroon kun vierailin Irlannissa. Mutta en ole absolutisti, viime keikalla join pari olutta. En vain juo, jos ei tee mieli
Sinulla on kuulemma metallitausta. Miten olet ajautunt niin kauas siitä?
Marko: Meillä on vasta tullut yksi levy ulos!
Että luvassa voi siis olla Anthrax-tyyppisiä biisejä?
Marko: Ei sitä koskaan tiedä. Mutta meidän levyt eivät nyt ole aivan minusta kiinni. Toisaalta sävellän aika eri pohjalta kuin Anthraxin tyypit. olen tehnyt trashia aikanaan, mutta en tiedä päätyykö se koskaan meidän levylle.
Mille olet allerginen?
Marko: Hyttysille ja ampiaisille ja muille pistäville. Kannan kyypakkausta aina mukanani. kerran käsi oli kaksi viikkoa lastassa kun ampiainen pisti siihen.
Pelaatko Max Payne 2 -tietokonepeliä jotta kuulisit oman biisinne?
Marko: En pelaa. Sinänsä peli on hieno aikaansaannos, mutta en tykkää räiskintäpeleistä.
Olet ilmeisesti varattu, mutta jos et olisi, niin miten hurmaisit itsellesi kesäkissan?
Marko: Pelastaisin sen koiralta.
(Haastattelijana Johanna Hovi
Kouvolan Sanomien viikkolehti Seepra 28.6.2005)
Phew! I spent abour 45min writing that

And almost got a heart-attack when I accidentally clicked "previous", lucklily it was saved in the textfield

[/quote]